skendehupltr
A- A A+

Úradné hodiny, Pracovná doba

 

Platby je možné realizovať aj elektronicky
Bankové spojenie: VÚB banka, a. s.
Číslo účtu – IBAN: SK04 0200 0000 0000 0162 9572

Naďalej sa odporúča sa telefonická, písomná a elektronická komunikácia.

 

Pondelok    8:00-11:30      12:30-15:30
Utorok    8:00-11:30      12:30-15:30
Streda    8:00-11:30      12:30-16:30
Štvrtok    8:00-11:30      12:30-15:30
Piatok    8:00-11:30      12:30-14:30

Obedňajšia prestávka medzi 11:30 a 12:30 (1 hodina)

ŠTVRTOK - NESTRÁNKOVÝ DEŇ pre Spoločný stavebný úrad, Referát daní a poplatkov, Matričný úrad a Referát evidencie obyvateľstva

 

Centrum pre občanov

Pondelok  8:00 - 15:30
Utorok  8:00 - 15:30
Streda  8:00 - 16:30
Štvrtok  8:00 - 15:30
Piatok  8:00 - 14:30

 

Kontakt

Mestský úrad
Nám. Slobody 57
083 01 Sabinov

tel. ústredňa : 4880 422
fax : 4523 530
e-mail :

Pre potreby úradného vybavovania požiadaviek občanov sa na MsÚ v Sabinove používajú niektoré zaužívané tlačivá a formuláre. Na tomto mieste je možné stiahnuť si ich a vytlačiť. Ďalšie vybavovanie predpokladá buď osobnú návštevu centra pre občanov, konkrétneho oddelenia MsÚ, alebo písomné zaslanie dokumentu.

Tlačivá podľa agendy oddelení MsÚ (na stiahnutie)

Miestne dane a poplatky  Formát 
 Priznanie FO a PO k dani z nehnuteľností, k dani za psa, k dani za predajné automaty a k dani za nevýherné hracie prístroje    pdflogo
 Dohoda spoluvlastníkov wordlogo   pdflogo
 Žiadosť o poskytnutie finančných prostriedkov mesta podľa VZN  wordlogo  pdflogo
Ohlásenie k poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady  wordlogo  pdflogo
 Ohlásenie k poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady – množstvový zber  wordlogo  pdflogo
Oznamovacia povinnosť platiteľa dane za ubytovanie pre právnickú osobu, pre fyzickú
osobu – podnikateľa a fyzickú osobu
 wordlogo  pdflogo
 Registračný list - Oznámenie k dani za ubytovanie  wordlogo  pdflogo
Oznámenie o prevzatí plnenia povinností poplatníka – platenia miestneho poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady wordlogo pdflogo
Oznámenie o vzniku/zmene/zániku daňovej povinnosti za užívanie verejného priestranstva wordlogo pdflogo
Oznámenie o splnení nároku na zníženie dane pre FO s ŤZP a FO s ŤZP so sprievodcom  wordlogo  pdflogo
 Potvrdenie o zamestnaní - vzor  wordlogo  pdflogo
 Žiadosť o množstvový zber  wordlogo  pdflogo
Žiadosť o odpustenie poplatku za komunálne odpady wordlogo pdflogo
Žiadosť o vrátenie preplatku na dani wordlogo pdflogo
Stavebný poriadok    
Návrh na vydanie kolaudačného rozhodnutia wordlogo pdflogo
Návrh na vydanie rozhodnutia o umiestnení stavby (územné rouhodnutie) wordlogo pdflogo
Ohlásenie drobnej stavby wordlogo pdflogo
Ohlásenie stavebných úprav wordlogo pdflogo
Ohlásenie udržiavacích prác wordlogo pdflogo
Ohlásenie zmeny v užívaní stavby  wordlogo  pdflogo
Ohlásenie reklamnej stavby wordlogo pdflogo
Výzva na urobenie nápravy opatrenie orgánu štátneho stavebného dohľadu wordlogo pdflogo
Žiadosť na prekopávku (zvláštne užívanie komunikácie a verejného priestranstva) wordlogo pdflogo
Žiadosť o dodatočné povolenie stavby wordlogo pdflogo
Žiadosť o povolenie reklamnej stavby wordlogo pdflogo
Žiadosť o povolenie - odstránenie stavby wordlogo pdflogo
Žiadosť o predĺženie doby výstavby wordlogo pdflogo
Žiadosť o stavebné povolenie wordlogo pdflogo
Žiadosť o zmenu stavby pred jej dokončením wordlogo pdflogo
Žiadosť o povolenie vodnej stavby - studne wordlogo pdflogo
Žiadosť o potvrdenie vhodnosti objektu na podnikateľskú činnosť wordlogo pdflogo
Žiadosť o územnoplánovaciu informáciu wordlogo pdflogo
Podnikanie v meste    
Oznámenie o ukončení prevádzky wordlogo pdflogo
Žiadosť o povolenie na predaj výrobkov a poskytovanie služieb na trhovom mieste wordlogo pdflogo
Žiadosť o záber verejného priestranstva + oznámenie daňovej povinnosti wordlogo pdflogo
Životné situácie    
Nahlásenie škôd obyvateľov mesta wordlogo pdflogo
Žiadosť o prenechanie nájomného bytu do užívania (Žiadosť o byt) wordlogo pdflogo
Žiadosť o určenie súpisného alebo orientačného čísla budovy 2015 wordlogo pdflogo
Sociálna pomoc    
Žiadosť o poskytnutie jednorazovej dávky v hmotnej núdzi wordlogo pdflogo
Žiadosť o poskytnutie jednorazovej dávky sociálnej pomoci wordlogo pdflogo
Žiadosť o poskytnutie príspevku na dopravu wordlogo pdflogo
Sociálne služby    
Žiadosť o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu wordlogo pdflogo
Lekársky nález na účely posúdenia odkázanosti na sociálnu službu wordlogo pdflogo
Žiadosť o poskytovanie sociálnej služby wordlogo pdflogo
Čestné vyhlásenie o majetkových pomeroch wordlogo pdflogo
Vyjadrenie lekára o bezinfekčnosti žiadateľa wordlogo pdflogo
Zoznam osobných vecí a hygienické potreby wordlogo pdflogo
Žiadosť o poskytnutie stravovania a dovozu stravy wordlogo pdflogo
Životné prostredie    
 Žiadosť výrub drevín  wordlogo  pdflogo
 Oznámenie - znečisťovateľ ovzdušia  wordlogo  pdflogo
Žiadosť o povolenie stavby malého zdroja znečisťovania ovzdušia wordlogo pdflogo
Kultúra    
 Oznámenie o konaní verejného kultúrneho podujatia wordlogo pdflogo
Matrika    
Oznámenie o prijatí skoršieho priezviska po rozvode manželstva  wordlogo  pdflogo
Zápis o narodení  wordlogo  pdflogo
Zápis o úmrtí wordlogo pdflogo
Zápis o uzavretí manželstva wordlogo pdflogo
Ohlasovňa pobytu a domový kataster    
Návrh vlastníka (spoluvlastníkov) na zrušenie pobytu wordlogo pdflogo
Súhlas vlastníka všetkých spoluvlastníkov k prihláseniu na pobyt wordlogo pdflogo
Žiadosť o určenie súpisného čísla budovy 2022 wordlogo pdflogo
Žiadosť o určenie(zmenu, zrušenie) súpisného(orientačného) čísla budovy wordlogo pdflogo
Súhlas dotknutej osoby so spracúvaním a použitím osobných údajov wordlogo pdflogo
Súhlas dotknutej osoby so spracúvaním a použitím osobných údajov - zákonný zástupca wordlogo pdflogo
Žiadosť o poskytnutie informácie o mieste pobytu - fyzická osoba wordlogo pdflogo
Žiadosť o poskytnutie informácie o mieste pobytu - právnická osoba wordlogo pdflogo
Školský úrad Sabinov    
 Žiadosť o zníženie príspevku v zmysle VZN  wordlogo  pdflogo
Personálne oddelenie    
Súhlas dotknutej osoby so spracovaním osobných údajov wordlogo pdflogo
Ostatné    
Oznámenie o konaní zhromaždenia občanov wordlogo pdflogo

matrika ilMatrika je štátna evidencia o osobnom stave fyzických osôb, ktoré sa narodili, uzavreli manželstvo alebo zomreli v meste Sabinov. Predmetom zápisu do matriky sú matričné udalosti, ktoré nastali na území mesta Sabinov. Matriku tvorí kniha narodení, kniha manželstiev a kniha úmrtí. Matrika je verejná listina. Verejnými listinami sú aj rodný list, sobášny list a úmrtný list, potvrdenia vyhotovené o údajoch zapísaných v matrike, doslovné výpisy z matrík.

 

Zodpovedný pracovník:    Mgr. Antónia Košalková
  051 - 4880 438  
       



Úradné hodiny:

Pondelok 08:00 - 11:30 12:30 - 15:30
Utorok 08:00 - 11:30 12:30 - 15:30
Streda 08:00 - 11:30 12:30 - 16:30
Štvrtok nestránkový deň
Piatok 08:00 - 11:30 12:30 - 14:30

 

Cenník vybraných správnych poplatkov

Položka 2

a) Vyhotovenie odpisu (fotokópie), výpisu alebo písomnej informácie z úradných kníh, úradných záznamov, evidencií, registrov listín a zo spisov v úradnej úschove s výnimkou prvého úradného výpisu z knihy narodení, knihy manželstiev, knihy úmrtí, za každú aj začatú stranu 2 €
b) Vyhotovenie výpisu z matričnej knihy alebo písomného potvrdenia matričným úradom s výnimkou prvého úradného výpisu z knihy narodení, knihy manželstiev, knihy úmrtí 5 €
c) Osvedčenie odpisu (fotokópie), výpisu alebo písomnej informácie z úradných kníh, úradných záznamov, registrov listín a zo spisov alebo súkromných spisov v úradnej úschove za každú aj začatú stranu v slovenskom jazyku 2 € v cudzom jazyku 3 €

Položka 3

1. Osvedčenie
a) podpisu na listine alebo na jej rovnopise, za každý podpis 2 €
b) odtlačku úradnej pečiatky a úradného podpisu, za každý odtlačok a za každý podpis 5 €
c) podľa Dohovoru o zrušené požiadavky vyššieho overenia zahraničných verejných listín (apostilla) 10 €

2. Overenie správnosti údajov v žiadosti o výpis z registra trestov a v žiadosti o odpis registra trestov 2 €
(Správny orgán môže poplatok podľa tejto položky zvýšiť až o 100 %, ak úkon vyžaduje zvýšenú náročnosť, urýchlené vybavenie alebo vykonanie tohto úkonu mimo úradnej miestnosti)

Položka 16

Nahliadnutie do matrík, za každý zväzok matrík 2 €

Položka 18

a/ Povolenie uzavrieť manželstvo pred iným než príslušným matričným úradom medzi štátnymi občanom Slovenskej  republiky 20 €
b/ Uzavretie manželstva pred iným než príslušným matričným úradom med štátnymi občanmi Slovenskej republiky 20 €
c/ Povolenie uzavrieť manželstvo mimo určenej doby 20 €
d/ Povolenie uzavrieť manželstvo mimo úradne určenej miestnosti 70 €
e/ Povolenie uzavrieť manželstvo pred iným než príslušným matričným úradom medzi štátny, občanom Slovenskej  republiky a cudzincom alebo cudzincami 35 €
f/ Uzavretie manželstva medzi štátnym občanom Slovenskej republiky a cudzincom 66 €
g/ Uzavretie manželstva medzi cudzincami 200 €
h/ Uzavretie manželstva, ak ani jeden zo snúbencov nemá na území Slovenskej republiky trvalý pobyt 200 €

Položka 19

Zmena mena alebo priezviska v ostatných prípadoch 100 €

 

Cenník poplatkov IOMO /Integrované obslužné miesto občana/

Výpis z listu vlastníctva 7,90 €
/Sprostredkovanie Výpisu z katastra nehnuteľnosti za každých aj začatých 20 parciel, 20 stavieb, 20 bytov alebo nebytových
priestorov v rámci jedného výpisu podľa položky 10 písm. a/ prvého bodu sadzobníka správnych poplatkov./

Výpis z obchodného registra 4,50 €
/Sprostredkovanie vyhotovenia a vydania Výpisu z obchodného registra podľa položky 24b písm. a/ sadzobníka súdnych poplatkov./

Výpis z registra trestov 3,90 €
/Sprostredkovanie Výpisu z registra trestov, poskytnutia Výpisu z registra trestov obsahujúceho informácie o odsúdení v inom
členskom štáte Európskej únie fyzickej osobe /aj negatívne/ podľa položky 30 sadzobníka súdnych poplatkov./

V pokladni Mestského úradu je možné zaplatiť miestne poplatky, správne poplatky, poplatky za komunálny odpad, vyrubené dane z nehnuteľností fyzických a právnických osôb a pokuty.

PRÍJEM PLATIEB
- dane z nehnuteľnosti, dane za psa, poplatky za komunálny odpad, za verejné priestranstvo, pokuty za priestupky a priestupky v školskej dochádzke

PRÍJEM SPRÁVNYCH POPLATKOV
- v zmysle zákona o správnych poplatkoch a stavebného zákona - potvrdenie o trvalom pobyte, správny poplatok za vydanie stavebného povolenia, kolaudačného rozhodnutia a iné.

PLATBY KLIENTOM 
- jednorazová dávka v hmotnej núdzi, jednorazový peňažný príspevok, dotácie pre organizácie a občianske združenia, preplatky za komunálny odpad a dane, vyplácanie dávky v hmotnej núdzi v rámci inštitútu osobitného príjemcu

Zodpovedný referent:     Mária Hnatová   051 - 4880 427   

 

Úradné hodiny:

Pondelok 08:00 - 11:30     13:30 - 15:30
Utorok 08:00 - 11:30    13:30 - 15:30
Streda 08:00 - 11:30     13:30 - 16:30
Štvrtok 08:00 - 11:30     13:30 - 15:30
Piatok 08:00 - 11:30    13:30 - 14:30 

Kancelária prvého kontaktu sa nachádza vpravo na prízemí mestského úradu. Má samostatný bezbariérový vstup. Zabezpečuje prvý kontakt občanov s mestským úradom. Na tomto mieste prijímame žiadosti a podania, usmerníme vás pri vybavení vašej záležitosti, vybavíme niektoré podania na počkanie a poskytneme informácie. Prevádzka v kancelárii prvého kontaktu je nepretržitá počas celej pracovnej doby.

Referát poskytuje informácie o daniach z nehnuteľností, dane za psa, komunálny odpad a drobný stavebný odpad, za prenájom verejného priestranstva, nevýherné hracie prístroje, ubytovanie, predajné automaty.

1. Daň z nehnuteľností

2. Daň za psa

3. Daň za predajné automaty

4. Daň za nevýherné hracie prístroje

 

Mesto sa pri poskytovaní sociálnych služieb riadi Zákonom č.448/2008 Z. z.. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov, zákonom č. 599/2003 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi, zákonom č. 305/2005 Z. z. o sociálnoprávnej ochrane a kuratele, zákonom č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení, zákonom č. 71/1967 Zb. o správnom konaní.Referát sociálnych vecí

  • poskytnutie sociálneho poradenstva
  • jednorazová dávka v hmotnej a sociálnej núdzi
  • inštitút osobitného príjemcu dávky v hmotnej núdzi
  • inštitút osobitného príjemcu rodinných prídavkov
  • opatrenia sociálnoprávnej ochrany detí
  • poskytnutie stravovania a dovozu stravy pre seniorov
  • poskytnutie sociálnej služby v útulku
  • terénna sociálna služba

Strana 1 z 4

Kontakt

Mestský úrad Sabinov
Námestie slobody 57
083 01 Sabinov

Tel. ústredňa : 051 / 48 80 422
Fax : 051 / 45 23 530
e-mail :

Fotogaléria

  • Futbalový turnaj o pohár primátora mesta
Copyright © 2024 Archívna webstránka mesta Sabinov. Všetky práva vyhradené.
Prehlásenie o prístupnosti |  Technická podpora: Webmaster  Designed by MKWEB

Cookies nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Používaním/ zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Čo sú to Cookies?